כיצד שיווק ייעודי יכול לעזור לעסקים קטנים להתחרות מול חברות גדולות

בנו מותג שלא רק מספר סיפור, אלא גם נותן לצרכנים שלכם סיפור לספר לאחרים.

 

שיווק ייעודי אינו דבר חדש, אך בפריסה ארצית, ישנה מגמה עסקית הולכת וגוברת הכרוכה בבניית ייעוד לכל דבר שחברה עושה. כעסק קטן, זה יכול להיות קשה להתמודד עם שרשרת השיווק, המשאבים והאספקה ​​שיש לחברות גדולות. כך ניתן לפלס את מגרש המשחקים:

 

תעדוף ייעוד

אתם מוודאים שיש מסר קל להבנה מאחורי העסק שלכם. על פי הדיווחים, בבחירתם בין מוצרים למותגים, 84 אחוז מצרכני דור ה-Z יבחרו בזה שיש לו את היתרון החברתי או הסביבתי הגדול יותר. מטרה וקיימות רק עולות מעלה ברמת החשיבות שלהן.

 

זה הגיוני שאם אתם נמצאים בתהליך פתיחת עסק ישיר לצרכן ועדיין לא חשבתם על המטרה הגדולה יותר שלו, אתם כבר מפסידים לטובת מישהו שיש לו.

 

בענף האופנה יכול להיות קל יחסית להחליט על המטרה שלכם: קיימות. העסק הקטן שלכם יכול להתבלט בקלות בהשוואה למותגי אופנה מהירים שיוצרים הרבה זבל, מכיוון שאתם יכולים לשווק אלטרנטיבה מובנת בקלות. תלוי בענף שלכם, יתכן ומאתגר יותר לארוג את המטרה במוצר שאתם מציעים.

 

יצירת משימה

לא משנה איזה ווידג'ט אתם מוכרים; אם אתם משתמשים בחברה שלכם כדי לתמוך, לקיים או להרים קהילה שולית, אתם עושים דבר רב עוצמה.

 

הצרכן של ימינו לא תמיד מסתפק במתן כספים לתמיכה בסיבה. הם רוצים שהנתינה תהיה מובנית במה שאתם עושים כי הם רוצים להרגיש נהדר כשהם קונים את המוצר שלכם, והם גם רוצים להיות מסוגלים לספר את סיפור המותג שלכם בזמן שהם משתמשים במוצר שאתם מוכרים. היתרון הנוסף של מטרה הוא שהיא עוברת מפה לאוזן מהר יותר מאשר אסטרטגיות שיווק רבות אחרות.

 

ככל שחברות מונעות מטרה הופכות לפופולריות יותר, סביר להניח שעסקים קטנים יצטרכו להתאמץ יותר כדי לבלוט. אבל אנחנו עדיין לא שם. אנו עדיין נמצאים ברגע שבו אם אתם אמיתיים לגבי מטרת החברה שלכם, יש סיכוי טוב שתבחינו בכך.

 

להיות אמיתיים

לא חייב להיות שום דבר מרושע מאחורי המניע הזה. אתם לא מנסים להערים על אנשים שאכפת לכם מהם כדי שיקנו את המוצר שלכם. נהפוך הוא: אם נראה לכם שהחזון שלכם לא אמיתי, צרכנים עשויים להבחין בזה במהירות. אסטרטגיה זו נוגעת לדבר הנכון והדבר הטוב ביותר ליישור קו בשורה התחתונה. זה אולי נראה נדיר כמו ליקוי חמה, אבל זה קורה כאן ועכשיו.

 

לפני שתבצעו את המכירה הראשונה שלכם או תיצרו את התוכנית העסקית שלכם, תחליטו על המטרה שלכם. זה אולי נראה מעט אינטואיטיבי, אבל זה יכול להשתלם בטווח הרחוק. התחילו בזיהוי מה שאתם מתלהבים ממנו או מה שיועיל ביותר לקהילה שלכם. שוחחו עם ראשי ערים ואנשים שכבר מנסים לעשות את ההבדל במרחב שאתם מתעניינים בו. עשו את שיעורי הבית שלכם, והקשיבו. קחו את הזמן לוודא שאתם יכולים לדבר באופן אותנטי על מה שאתם מייצגים.

 

עכשיו אתם מוכנים לצאת לעולם ולספר את הסיפור שלכם בעזרת העסק שהקמתם. אם תעשו את זה נכון ותפנו לחברה לקידום אתרים בחיפה, אנשים יחזרו אליכם וגם יספרו לחברים שלהם – לא רק בגלל שיש לכם סיפור טוב, אלא גם בגלל שזה נותן להם סיפור טוב לספר לאחרים.

דילוג לתוכן